Greșeli în alimentație pe care le poți evita vara

Cu atât de multe planuri pentru o vară plină, uneori, alimentația devine dezechilibrată, organismul are de suferit (chiar dacă nu dă semnale imediate). 

marieclaire.ro: Multe persoane consideră că vara este cel mai bun moment pentru a slăbi prin consumul de fructe. Astfel aleg să mănânce cantități mari de fructe, cum ar fi pepene, înlocuind astfel mesele principale. Cât de recomandată este o astfel de dietă?

Dr. Mihaela Posea: Vara este un anotimp în care putem profita de abundența de legume și fructe proaspete. Din păcate, consumul unui singur aliment (fie că este el pepene, varză sau oricare altul) la toate mesele principale va duce la dezechilibre nutriționale în organism. Chiar dacă ne-am putea acoperi necesarul de calorii printr-un singur aliment, acesta nu va aduce dozele zilnice de vitamine și minerale necesare unei bune funcționări a corpului uman.

marieclaire.ro: Pentru a combate arșița, pierdem numărul porțiilor de înghețată sau al băuturilor răcoritoare, în această categorie fiind incluse cocktailurie alcoolice sau nu. Care este porția recomandată de înghețată, cu ce o putem înlocui și ce ar trebui să alegem pentru a ne răcori în timpul verii?

Dr. Mihaela Posea: Pentru că este cald, căutam să ne racorim prin diverse metode. Când mâncăm înghețată, e bine să ținem cont că aceasta aduce doar energie și plăcerea gustului, fără a beneficia de vitamine și minerale. În funcție de ingredientele înghețatei (că e cu vanilie, că are alune, ciocolată, fructe, cu zahăr sau cu îndulcitori etc) putem alege cantități care să nu depășească 150- 200 kcal/porție, având grijă ca în acest calcul să intre și cornetul și toppingurile. Cât despre alternative, există rețete de înghețată obținute doar din fructe congelate și apoi băgate la blender. Mango și bananele sunt ideale pentru că din ele se obține o înghețată fără cristale. În ceea ce privește cocktailurile non alcoolice, le putem considera sucuri cu adaos de zaharuri, iar în cazul cocktailurilor alcoolice, pe lângă faptul că au adaos de zaharuri, mai ținem cont și de alcoolul din ele. Dacă totuși consumăm înghețată, cocktailuri alcoolice sau nu, sfatul meu este ca acestea să fie din ingrediente cât mai puține și să nu depășească necesarul zilnic de calorii.

marieclaire.ro: Cum putem preveni deshidratarea în timpul verii?

Dr. Mihaela Posea: Apa cu arome reprezintă o variantă foarte bună de a preveni deshidratarea la care suntem expuși în perioada verii. Putem prepara un amestec de apă plată sau minerală cu arome și gheață: punem ghimbir, castraveți, mentă, lămâie, afine, în orice combinație dorim, într-o carafă mare, în care adăugăm gheață sau pe care o ținem la frigider.  Avantajul este că ne ajută să ne răcorim cu un aport de calorii foarte mic.

marieclaire.ro:Ce alimente ar trebui să punem pe grătarul de la iarba verde?

Dr. Mihaela Posea: Micii, ceafa de porc, slănina, cârnații sunt alimente bogate în grăsimi saturate al căror aport se recomandă să fie de maxim 10% din totalul energetic dintr-o zi. Ele pot fi înlocuite cu tipuri de carne mai slabă (mușchi de porc sau de vită, pulpă de pui sau de curcan) și consumate alături de legume proaspete, pentru a profita de sezonul de roșii, castraveți, ardei, vinete sau dovlecei.

marieclaire.ro: Regimul nostru alimentar suferă mici schimbări în funcție de anotimp. Ce alimente ar trebui să evităm vara și ce ar trebui să mâncăm neapărat?

Dr. Mihaela Posea: Vara, și nu numai în acest anotimp, ar trebui să evităm alimentele de tip fast food sau produsele de la patiserie sau cofetarie (dar și pe cele similare făcute acasă). E momentul să profităm de explozia de vitamine și minerale din fructele și legumele de sezon și să nu uităm să ne hidratăm.

Acest articol a fost publicat pe site-ul marieclaire.ro.

Lasati un comentariu